Топ-500 американски франшизи според Entrepreneur: храната и натаму број 1...

На врвот
На врвот / За прв пат првото место на Entrepreneur листата на 500 најуспешни американски франшизи годинава го доби ланецот познат по кифли и крофни Dunkin'
Вторник
04.02.2020
Анализата на листата на 500 најуспешни американски франшизи која ја подготвува и објавува списанието Entrepreneur покажува дека бизнисите поврзани со храна и натаму се меѓу најпосакуваните франшизи.
 

Едно „филозофско прашање“ ја одбележа овогодинешната анализа  на листата од 500 најуспешни американски франшизи според списанието Entrepreneur: „Дали претприемачите претпочитаат да купат франшиза која ја задоволува желбата или потребата на потрошувачот?“ Нема сомнеж дека секој бизнис постои за да задоволи некоја желба или потреба на купувачите или клиентите, меѓутоа франшизниот бизнис во однос на ова прашање мора да биде попрецизен. Имено, тие треба да имаат развиен, исклучително среден и ефикасен систем на работење кој би можел повеќе пати да се реплицира со предвидлив и посакуван успех. Помалку е важно дали бизнисот опфаќа задоволување на желбите или пак на потребите. Што ни покажува годинешната листа на 500 најуспешни франшизи на списанието Entrepreneur?

Сита сакаат добра, но можеби и малку брза храна!

На оваа листа и годинава, најбројна категорија е гастрономијата. Повеќе од една петтина од рангираните франшизни компании се поврзани со храна. Иако јадењето е насушна потреба за секој човек, сепак, анализата на списанието Entrepreneur покажува дека оваа категорија е поврзана со една посебна желба.

McDonald's, Sonic Drive-In, Culver's и други гастро брендови  се натпреваруваат во понудата на најпосакувани хамбургери. Луѓето секогаш сакаат вкусна и добра храна што ќе ги става гастрономските франшизи секогаш меѓу најпосакуваните работни можности – стои во оваа анализа. За тоа сведочи и врвот на овогодинешната листа каде меѓу 10 најуспешни франшизи се наоѓаат  дури седум системи, а меѓу првите 100, повеќе од 25.

Сепак, интересно е што вкупниот број на гастрономски франшизи е многу помал во однос на минатогодишната листа. Годинава рангирани се 103, а лани биле 120 гастрономски франшизи. Од годинешните франшизи, 86 се ланци на брза храна, а лани биле 94. Класичните ресторани со целосна услуга се наоѓаат во незавидна состојба. Годинава рангирани се само девет, што е двојно помалку  во однос на претходната година. Намалувањето на рангираните системи сепак не е показател за некој вистински проблем, се истакнува во анализата на списанието Entrepreneur, туку повеќе е показател за развивањето на другите најбројни категории на оваа листа – секторот одржување. Тоа е категорија која целосно е поврзана со потребите. 

Да се удоволи на домашните потреби на потрошувачите

Поправката, чистењето, реставрацијата, одржувањето на тревните површини се видови на бизнис кои влегуваат во категоријата одржување. Како што луѓето одат во ресторани, така и услужните бизниси кои можат да надминат одреден проблем во домаќинството, секогаш се потребни. Затоа често се вели дека за  овие франшизи нема криза, покрај тоа што чинат помалку од гастрономските франшизи, а за работата не е потребно да се изнајмат посебни деловни простории, бидејќи се може да се организира од дома. 

Годинава на оваа листа се нашле 70 компании од повеќе сектори за одржување или осум повеќе во однос на минатата година, а дури 14 системи се меѓу првите 100. 

Во секторот убавина и фитнес, има место за секого

Помеѓу секторите кои добро се позиционирани се и бизнисите за лична хигиена и одржување на телото - особено фитнес клубовите и фризерските салони. На овогодинешната листа се наоѓаат 22 фитнес брендови, но сепак тоа е само дел од приказната, се наведува во анализата. За оваа листа се пријавиле 60 фитнес компании, а интересно е што се работи за „млади“ франшизи, компании кои се основани последните пет години. Ваквиот раст на учесниците на пазарот, стои натаму, покажува дека следните години ќе се зголемува и бројот на рангирани фитнес франшизи, се заклучува во анализата.

Помал број на рангирани франшизи има во областите здравје и рекреација. Во категоријата здравје годинава се наоѓаат девет франшизи, а интересно е што дури пет компании се меѓу првите 100. Секторот рекреација, пак, го карактеризира постојана промена на трендот. Се забележува дека раст има во делот „направи сам“ работилниците, за разлика од, до неодамна, многу популарните студија за уметничко сликање со дегустација на вино (paint-and-sip). Од друга страна, пак, трамболинските паркови и натаму добро работат, но повеќето се обидуваат да ја прошират понудата со воведување на дополнителни атракции, како картинг или карпи за искачување.

Кои се најдобрите 10?

Многу компании кои се рангирани на оваа листа не се само најуспешни франшизни системи на северноамериканскиот континент, туку се и глобални лидери. Некои брендови добро се познати и повеќе години работат и во земјите од регионов. Меѓу нив се McDonald’s (3 место), KFC (24 место), Holiday Inn и Holiday Inn Express (36), RE/MAX (40), Hilton (101), Doubletree by Hilton (103). Франшизна мрежа развива и ланецот за брза услуга Subway (107), кој има ресторани во Словенија и Хрватска, каде и натаму бараат нови приматели на франшиза. 

Топ 10 франшизи за 2020

1. Dunkin' (брза храна)
2. Taco Bell (брза храна)
3. McDonald's (брза храна)
4. Sonic Drive-Inn (брза храна)
5. The UPS Store (поштенско-доставувачка служба, печатење, услуги за МСП)
6. Ace Hardware (продажба на професионален и хоби алат)
7. Planet Fitness (фитнес)
8. Jersey Mike's Subs (брза храна)
9. Culver's (брза храна)
10. Pizza Hut (брза храна)

Целата листа на Entrepreneur Franchise 500 можете да ја најдете тука


PROFIT system

погледнете ги текстовите

Избери и започни со свој бизнис /05.10.2021

Се наближува 19-тото издание на најголемиот саем за франшиза во Централна и Источна Европа. Варшава повторно ќе биде домаќин на повеќе од 200 компании кои бараат идни деловни партнери - франшизни приматели.

Право на територијална ексклузивност /16.07.2021

Што подразбира „територијалната ексклузивност“ во франшизингот? Како функционира во пракса? Дали постојат ограничувања и зошто е значајна?

Во исчекување на саемите за франшизи /14.05.2021

Двата најголеми меѓународни саеми за франшизи во Европа го потврдија “враќањето во игра“ и објавија датуми за одржување за оваа година.

Вмрежување на Европа /23.04.2021

Полското училиште за програмирање за возрасни Coders Lab е отворено во две нови европски земји, а моментално се активни и нови дополнителни поволности за потенцијалните партнери од регионот.

Безбедно доставување на храна /12.04.2021

Минимален контакт со клиенти, редовна употреба на средства за дезинфекција, и постојана проверка на здравствената состојба на доставувачот - се главните принципи за сигурна достава на храната. Како еден франшизен систем ги применува сите овие принципи во пракса?

најчитани

Каков бизнис може да стане франшизата? /26.10.2018

Успешното работење може да доведе до отворање на работилници или филијали, отворање на нови фирми или - по пат на франшиза. Во споредба со првите два начини, деловен развој по пат на франшиза бара помали инвестиции и носи помал ризик.

Дефиниција на франшизинг /17.07.2018

Франшизата е облик на соработка помеѓу независни стопанственици. Давателот на франшиза го нуди својот "know-how" и бренд а за возврат наплатува надомест од примателот на франшиза, кој со тој надомест стекнува право и можност да ја користи докажаната бизнис идеја.

Како да се подготвите за улогата примател на франшиза? /06.05.2019

Кој бизнис? Има ли пазар за тоа што сакам да го работам/понудам? Имам ли доволно пари за отпочнувањае бизнис? На крајот, дали ќе ми се исплати оваа работа?

Sara Fashion компанија која освојува /08.11.2019

Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.

Modeli širenja franšiznih sistema /25.10.2018

Секој франшизен систем бира или креира начин на меѓународна експанзија кој најмногу му одговара. Меѓутоа, мже да се каже дека постојат пет основни начини на ширење, односно модалитети во кои франшизните системи се присутни на пазарот. Како да се одбере вистинскиот?

популарно во форумот