Светлана Максиќ / Кога дознавме за "Двe шмизли”, видовме дека се работи за уникатен накит, па решивме да бидеме единствени во градот и пред четири години станавме приматели на оваа франшиза.
Среда
12.12.2018
Франшизните пултови се особено погодни за трговци кои сакаат да ја збогатат постојната понуда. Добар пример даваат две дами претприемачи кои своите продавници ги надополнија со "катче" за накит "Две шмизли".
 

Далечната 1991 Светлана Максиќ отворила книжара во градот Младеновац. Отпрвин, како што вели, тоа била класична книжарница. Сепак, многу бргу сватиле дека од класична книжара “не може да се живее“, поради што постепено ја проширувале својата понуда. На почетокот, исто така продавале рамки, фигурини, украсни чаши, светилки, часовници, а потоа додавале машки и женски модни детали, како на пр. торби и марами.

- Пазарот ја диктираше потребата да се прошири асортиманот на предмети кои се вклопуваа во нашата книжарница. Кога го проширивме асортиманот, заклучивме дека накит исто така би се вклопил. Долго време размислувавме каков накит да продаваме. Посетивме неколку продавници на големо, но не наидовме на ништо што ни се допаѓа и ни одговара. Од една страна, не сакавме најевтин накит, нешто што може да се најде на пазар или низ уличните продавници. Сепак, тражевме нешто поинакво. Еден од нашите добавувачи ни ги предложи "Две шмизли". Видовме дека станува збор за уникатен накит, па решивме и ние да бидеме единствени во градот и пред четири години станавме приматели на оваа франшиза - кажува Светлана Максиќ за начинот на кој дошло до соработка со франшизниот концепт "Две шмизли".

Во нивната книжарница "Макс" има 12 витрини со накит "Две шмизли". - За франшизингот не знаевме ништо, но сопственичката на концептот Милица Гавриловиќ се убаво ни објасни, а договорот јасно ги дефинираше обврските на двете страни и за сега одлично соработуваме - вели Светлана.

Таа додава дека времињата се тешки, но дека секоја жена која се грижи за својот изглед може да си дозволи нешто уникатно. - Пазарот покажува дека најлошо се поминува со просечна стока, и затоа ние одбравме квалитет, по пристапни цени - додава таа.

Франшизно катче за подобра продажба

Франшизното катче "Две шмизли", исто така им го препорачувала на своите колеги кои се занимаваат со слична дејност како и неа, како и на оние во чија дејност овој концепт би се вклопил. Светлана Максиќ смета дека секој што има продавница каде што продава чанти и марами или има книжарница, може својот асортиман да го прошири и со накит.

Милица Гавриловиќ, сопственичка на концептот "Две шмизли", вели дека денешното време претставува особен предизвик за претприемачите и дека често на потенцијалните партнери подобро е да им се понуди формат кој помалку бара - како што е франшизното катче. - Економската состојба во целиот наш регион не е сјајна. Затоа, мислиме дека сега е време за оние кои имаат компатибилни бизниси и работат во помалите градови да го прошират својот асортиман, што можат да го сторат со додавање на франшизното катче "Две шмизли". Накитот е особено погоден за бутици за женска облека кои се во согласност со модните трендови. Поголема е веројатноста дека покрај некое парче облека ќе се купи и накит, и обратно. Накитот, покрај тоа, може да се продава и во парфимерии или продавници за чанти - вели Милица Гавриловиќ.

Се бара богат асортиман

Една од жените претприемачи кои го послушаа советот на Светлана Максиќ беше и Наталија Вујовиќ од Горни Милановац. Имено, сопружниците Наталија и Милан Вујовиќ започнале приватен бизнис во далечната 1989 година. Тие се определиле за големопродажба на канцелариски материјали. По неколку години одлучиле во својот локал да започнат и  малопродажна дејност - книжарница, чиј асортиман се проширувал со тек на време. Денес во книжарницата "Оригинал" во Горни Милановац се врши продажба на комплетен канцелариски материјал, училишен програм, деловна и патничка галантерија, а од пред три години, свое катче добил и накитот "Две шмизли".

- По препорака на нашата пријателка Светлана од Младеновац, пред три години одлучивме да поставиме франшизен корнер "Две шмизли". Мислам дека накитот се вклопува во нашата разновидна понуда, бидејќи веќе имавме деловна галантерија, во рамки на која, покрај деловни актовки, продававме и други видови на чанти, марами, чадори. Направивме добар потег, не се покајавме - вели Наталија Вујовиќ.

Таа додава дека во денешно време е многу тешко да се преживее со еден вид стока и дека треба да се прошири асортиманот со она што е компатибилно со постоечкото. - Во нашата книжарница има три витрини со накит "Две шмизли" - вели Наталија.

Во книжарница работат нејзините две ќерки Мина и Марина, кои биле обучени пред да почнат да продаваат накит.
- Се работи за накит кој е направен од полу-скапоцени камења и кристали и мислам дека е многу корисно што примателот на франшизата се запознава со сите тие детали, бидејќи само така може на најдобар начин да го претстави накитот на купецот. На нас накитот ни е спореден асортиман, но е многу занимлива - додава Наталија.

Претприемачот како Сизиф

Да се биде претприемач во денешно време, според нејзиното мислење, е Сизифова работа. Правилата, вели таа, постојат, но повеќе се работи за квази-правила отколку за такви кои навистина се почитуваат. - Ако работите правилно и искрено, навистина е тешко да се преживее, особено во мало место. И покрај тоа, ние сме здрава компанија, немаме блокади и нашиот кредитен рејтинг е добар, но работиме многу долго време и се бориме да преживееме со квалитетни производи - вели Наталија.

Светлана Максиќ се согласува со Наталија и вели дека трошоците мора строго да се контролираат и дека често треба да се балансира со цените на производите со цел да се најде токму онаа која е најприфатлива за потрошувачите.

Истакнува дека бизнисот во мал град има свои предности и недостатоци. - Предност е во тоа што сите луѓе можат да ве запознаат, и ако ве засакаат поради производот, пристапот и услугата, тогаш тие се ваши редовни купувачи. Од друга страна, тоа е меч со две оштрици, бидејќи во мало место лошиот глас брзо се шири. Затоа се грижиме за сè, за цената, да продавачите бидат насмеани, да можеме да излеземе во пресрет на купувачите - кажува Светлана Максиќ.

Нови франшизи за “Две Шмизли“

Сопственичката на концептот Милица Гавриловиќ додава дека продолжуваат да ја шират мрежата на франшизи како во Србија така и во земјите од регионот. - Имавме доста барања од Словенија и Хрватска, но реализацијата за сега изостана. Луѓето се многу внимателни. Сепак, скоро не очекува отварање на продавница во една европска земја, на што посебно се радуваме - вели таа.


Наталија Вујовиќ / Пред три години одлучивме да поставиме франшизен корнер "Две шмизли". Мислам дека накитот се вклопува во нашата разновидна понуда, бидејќи веќе имавме деловна галантерија, во рамки на која, покрај деловни актовки, продававме и други видови на чанти, марами, чадори.
Весна Лапчиќ
Уредник

погледнете ги текстовите

Тимот како движечка сила /25.06.2019

Размислувате за ширење на дејноста со давање на франшиза? Се прашувате што е потребно за да се создаде стабилен франшизен систем? На самиот почеток потребен ви е тим кој ќе се занимава со оваа задача.

Замрзнати ролнички /11.06.2019

Франшизниот систем Icy Bobo, концепт за продажба на сладолед подготвен на тајландски начин, предвидува проширување на мрежата низ Европа. Свои партнери бараат и во нашиот регион.

Силата на големото франшизно семејство /07.06.2019

Шведски Husse е еден од ретките франшизни системи кој својата мрежа ја развива во сите земји од регионот. Приматели на мастер франшиза од минатата година имаат и во Босна и Херцеговина.

Франшизно училиште во 21 век /23.05.2019

Канадскиот франшизен образовен систем Maple Bear започнува со развивање на мрежата во земјите од централна и источна Европа. Кој може да стане и што можат да очекуват примателите на оваа франшиза?

Подготвени за франшизинг /18.05.2019

Што да се предвиди и како да се подготви бизнисот за да биде „франшизен“

најчитани

CHIPAS ги поместува границите /27.03.2019

Сараевски CHIPAS отвори нов, репрезентативен објект кој под уште еден покрив ќе понуди се по што е познат – солено и слатко мени, специфичен ентериер, домашна атмосфера.

Од Дубровник во свет /23.01.2019

Директ Букер за кратко време стана бренд во Дубровник – не само како агенција за издавање приватно сместување, туку и компанија која ја промовира туристичката понуда на целиот регион. Своето знаење го преточија во франшиза.

Самопослужно перење, како и насекаде во светот /18.12.2018

Првата франшиза на LG Laundry Lounge е отворена во Србија, во населбата Белвил во Белград. Потенцијал за ширење на мрежата постои и во другите градови од Србија како и поширокиот регион.

Идеа за работа во заштитата на телефонот /27.04.2019

Американската франшиза Mobile Outfitters, специјализирана за услуги за заштита и стилизирање на мобилните телефони со квалитетна фолија, веќе неколку години работи во Хрватска и Србија. Бараат приматели за франшизата и во Македонија.

Што е тоа франшиза? /17.07.2018

Франшизинг е начин на кој сопствениот бизнис можете да го водите под добро познат бренд! Франшизингот го применуваат и некои од најпознатите светски брендови. Да објасниме што е франшизно работење…

популарно во форумот