Со упорност до успех

Владимир Новицки, сопственик и едеен творец на системот „Малац генијалац“
Владимир Новицки, сопственик и едеен творец на системот „Малац генијалац“ / „Добриот бизнис модел и квалитетен франшизен пакет, со користење на можностите кои ги дава дигитализацијата, се клуч за ширење на мрежата и нејзина успешна контрола.“
Вторник
30.04.2019
Што е клучно за ширење надвор од домашниот пазар, како може да се контролира франшизната мрежа и на кој начин да се заштити од плагијат, зборува Владимир Новицки, идејниот творец на системот „Малац генијалац“
 

​Првото училиште за ментална аритметика „Малац генијалац“ (Мал генијалец) започна со работа пред неполни четири години. Со помош на франшизниот модел на работење, во меѓувреме отворени се училишта дури на десет пазари – факт кој овој концепт го вбројува како еден од најуспешните домашни франшизни системи. – Кога зборуваме за успех, мислам дека за тоа е најзаслужна посветеноста на работата и постојаната желба за учење - вели Владимир Новицки, идеен творец на системот „Малац генијалац“.

Инаку, покрај менталната аритметика, во рамките на училишните програми се нуди и „Малац рачунарац“ (Мал информатичар) – училиште за програмирање наменето за деца и кое примателите на франшиза исто така можат да го вбројат во својата понуда доколку сакаат.

Во разговорот со Владимир Новицки откривме и што е клучно за ширење на мрежата надвор од границите на Србија, како ја контролираат, сега веќе големата франшизна мрежа, која е најслабата алка во франшизниот систем и на кој начин се заштитуваат од плагијат.

Многумина се воздржуваат од својот успешен бизнис да направат франшиза, стравувајќи од тоа дека нема да можат да ја контролираат мрежата, квалитетот на производите или услугите. Како Вие сте го решиле тој проблем?

Пред само две години и ние не бевме подготвени за поинтензивно ширење во странство бидејќи за тоа морате да имате не само успешен модел за работа, туку и потребно искуство остварено низ добро спакуван франшизен пакет, но и јасни и детално пропишани процедури. Секако, потребно  е да се следат технолошките новитети и да се одговори на предизвиците кои ги носи современото живеење. Водејќи се од тој принцип, ја согледавме неминивноста од развојот на интерактивните платформи кои претставуваат неодминлива алатка наменета  за менаџментот и водењето на работата, но и за наставниците како поддршка во наставата. Исто така, платформата е наменета и за самите посетители на програмата со што тие можат да ги решаваат задачите, да ја вежбаат наставната содржина или да се натпреваруваат со другите посетители низ светот. Со нејзина помош можно е да се контролира целиот систем, од административни податоци како што е наплатата или бројот на запишани деца во наставниот процес и работата на наставниците. Платформата е повеќејазична и многу лесно се прилагодува на секој нов пазар. Тоа и ни ја овозможи потребната динамичност и можност поедноставно и побрзо да се шириме во странство.  Иако развојот на една ваква апликација подразбира значајни вложувања, ние сме многу задоволни од резултатите и имаме за цел и натаму да внесуваме  новитети и да ги  прошируваме  нејзините функции. Една од идеите ни е да овозможиме директна комуникација помеѓу родителите како наши клиенти каде и да се наоѓаат и главниот центар, со што би се овозможило директно обраќање, поставување прашања и сугестии.

Значи, да заклучиме – добриот бизнис модел и квалитетен франшизен пакет со користење на можностите кои ги дава дигитализацијата се клучот за ширење на мрежата и нејзината успешна контрола.

Имате четиригодишно искуство во ширење на мрежата. Која е најслабата алка во фукционирањето на франшизниот систем?

Изборот на квалитетни соработници и бизнис партнери претставува клуч за успех на секоја работа. Тоа не е лесно, особено ако имаме на ум дека луѓето се најважниот ресурс во кој постојано треба да се вложува за да се создаде усогласен и успешен тим. Сериозните анализи кои се занимаваат со претприемништво покажуваат дека само пет до десет проценти од луѓето се способни да се занимаваат со приватен бизнис, додека голем дел од популацијата претпочита да  биде вработена кај друг или на едно работно место да дочека пензија. Кога сега би правел анализа за изборот кој го правевме би можел да кажам дека тоа е многу добар избор кај повеќе од 90 отсто од случаите, што би требало да преставува одличен резултат земајќи ја во предвид споменатата статистика.

Во нашиот случај изборот на квалитетни партнери е позначаен бидејќи се занимаваме со образование и работа со деца, што дополнително не обврзува. Доколку децата не сте ги научиле добро, сте направиле голем пропуст кој тешко може да се поправи. Затоа секогаш потсетуваме дека оваа работа мора да се сака и да и се верува бидејќи ние всушност се бавиме со највозвишената задача – образоваие на намладата популација.

Исто така, кога се работи за франшиза од овој тип, мојата препорака е – модел на самовработување. Со него се намалуваат трошоците и ефикасно се води и контролира сопствениот бизнис. Секако се случува одделен партнер да сака да купи франшиза во место надвор од неговото живеење, што е можно, но треба да се има  предвид  дека тоа едновремено  повлекува ангажирање дополнителен кадар, а со тоа и зголемени трошоци за работа.

На крајот, можам да заклучам дека проблемот со наплатата е нешто што преставува реален предизвик кој  е карактеристичен не само за домашниот  пазар, туку е присутен и во други земји.

Колку разговори просечно имате со лицето со кое склучувате договор?

Настојуваме да имаме детална комуникација со сите кои се заинтересирани за франшизата. Официјалната комуникација започнува со e-mail допишување  во кое е неопходно заинтересираното лице  детално да ни се престави и да го  презентира својот бизнис план. Потоа им даваме официјална понуда и информации за франшизата, по што доаѓа состанокот во седиштето на училиштето во Белград. Дури врз основа на непосредниот увид можно е да се донесе конечна одлука за отпочнување на соработката.  Сите овие фази имаат за цел да се направи добар избор и да се процени сериозноста на самиот кандидат.

Како и каде се реализира обуката?

Најчесто обуката се реализира во Белград, но по потреба и во странство. Во зависност од обемноста на материјалот и големината на групата, обуката може да трае и неколку седмици. Изборот на наставници преставува чувствителна работа со оглед на тоа дека само стручен наставник со сертификат може да работи со деца. Изборот на наставник е нешто за што обрнуваме особено внимание. Исто така еднаш годишно спроведуваме тестирање  за да го провериме знаењето на наставникот. Наставниците за нас преставуваат посебна вредност бидејќи работата со деца е динамична и бара постојано усовршување и несебично давање.

Како се штитите од плагијат, бидејќи и тоа често се случува на пазарот?

Секако дека се случува. Тоа што можеме да сториме е да ги заштитиме своите интелектуални права и да обезбедиме евентуална судска заштита. Тука пред се мислам на регистрација на печатот и авторските права која ја спроведуваме во секоја земја во која работиме. Но, има луѓе, дури и поранешни соработници кои се подготвеи со слични имиња на  училишта да ја залажат јавноста или се обидуваат да не копираат. Не се оптоваруваме многу со тоа, бидејќи тоа е краткотрајно. Родителите обично многу бргу ја согледуваат разликата и сфаќаат за што се работи, па често ни се јавуваат да не известат за тоа. Тоа најдобро зборува каков е статусот на нашиот бренд меѓу луѓето кои за нас се најважни. Мислам дека не треба многу да се возбудуваме за копирањето. Само за пример, дури и Microsoft до некаде ја толерира пиратеријата на своите производи на „прифатливо ниво“, бидејќи тоа пред се е показател на квалитетот и побарувањето на неговите производи.

Кога ќе се осврнете на се што сте постигнале, што мислите дека било клучно на патот  на создавањето една од најуспешните домашни франшизи?

Ви благодарам на ова признание, задоволство е кога струката ќе ве вброи во најуспешните домашни франшизи. Кога веќе говориме за успех, мислам дека за тоа дефинитивно најзаслужна е посветеноста кон работата и постојаната желба за учење. Само оној кој признава дека не знае доволно, подготвен е да учи, а со тоа и да има можност за успех. На почетокот од работата ние знаевме само  мал дел од тоа што денеска го знаеме, но тогаш ни се чинеше дека е многу. Меѓутоа брзо сфативме дека треба постојано да се приспособуваме. Секогаш верував дека пред се ние треба да го диктираме темпото и да поставуваме нови стандарди на пазарот, што јасно би не издвоило од секоја конкуренција.

Да сумирам, секогаш сме се труделе да бидеме подобри во секој поглед – да ги унапредуваме моделите за маркетиншки настап, методите за работа, да бидеме уште подобри во програмата која ја спроведуваме, но и во изборот на соработници, па дури и во изборот и опремувањето на просторот кој го користиме.  Ние не можеме да го смениме светот ако не се  смениме себеси. Мотото на „Малац генијалац“ е  „За децата кои го менуваат светот“. Учејќи ги децата да бидат подобри, се менуваме и самите себе. Затоа само процесот на непрекинато учење  е пат кон вистинскиот успех. Тој пат не е лесен, но само тој носи многу задоволства и дава смисла на се. Што и да работи човекот, не треба да се плаши, туку да биде подготвен да ги усвојува новите знаења.


погледнете ги текстовите

Сигурна поддршка во франшизното семејство /22.09.2021

Околностите ги натераа Војислав Пековиќ и Александра Милосављевиќ да отворат училиште за ментална аритметика „Малац генијалац“ во Скопје, наместо во Белград. Велат дека, потенцијал за отворање на нови училишта постои речиси во сите градови во Северна Македонија.

Градиме подобра иднина /04.08.2021

„Секој кој што ја препознава убавината на нашата едукативна мисија е квалификуван за примател на франшизата Young Engineers“, вели основачот на овој американски едукативен концепт, Амир Асор

Вмрежување на Европа /23.04.2021

Полското училиште за програмирање за возрасни Coders Lab е отворено во две нови европски земји, а моментално се активни и нови дополнителни поволности за потенцијалните партнери од регионот.

Без застој во образовниот сектор /19.03.2021

Франшизите од секторот за едукација на децата, продолжија да ги шират своите мрежи, дури и за време на пандемијата. Неколку системи веќе потпишаа франшизни договори и започнаа со деловна активност во земјите и од овој регион.

Сигурна поддршка во франшизното семејство /07.08.2020

Сплет на околности ги навел Воислав Пековиќ и Александра Милосавлевиќ да наместо во Белград, отворат училиште за ментална аритметика „Malac genijalac“ / „Малиот генијалец“ - во Скопје. Сега велат дека постои потенцијал за отворање на нови училишта во скоро сите градови во Македонија.

најчитани

Каков бизнис може да стане франшизата? /26.10.2018

Успешното работење може да доведе до отворање на работилници или филијали, отворање на нови фирми или - по пат на франшиза. Во споредба со првите два начини, деловен развој по пат на франшиза бара помали инвестиции и носи помал ризик.

Дефиниција на франшизинг /17.07.2018

Франшизата е облик на соработка помеѓу независни стопанственици. Давателот на франшиза го нуди својот "know-how" и бренд а за возврат наплатува надомест од примателот на франшиза, кој со тој надомест стекнува право и можност да ја користи докажаната бизнис идеја.

Како да се подготвите за улогата примател на франшиза? /06.05.2019

Кој бизнис? Има ли пазар за тоа што сакам да го работам/понудам? Имам ли доволно пари за отпочнувањае бизнис? На крајот, дали ќе ми се исплати оваа работа?

Sara Fashion компанија која освојува /08.11.2019

Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.

Modeli širenja franšiznih sistema /25.10.2018

Секој франшизен систем бира или креира начин на меѓународна експанзија кој најмногу му одговара. Меѓутоа, мже да се каже дека постојат пет основни начини на ширење, односно модалитети во кои франшизните системи се присутни на пазарот. Како да се одбере вистинскиот?

популарно во форумот