Топ-500 американски франшизи според Entrepreneur: храната и натаму број 1...

На врвот
На врвот / За прв пат првото место на Entrepreneur листата на 500 најуспешни американски франшизи годинава го доби ланецот познат по кифли и крофни Dunkin'
Вторник
04.02.2020
Анализата на листата на 500 најуспешни американски франшизи која ја подготвува и објавува списанието Entrepreneur покажува дека бизнисите поврзани со храна и натаму се меѓу најпосакуваните франшизи.
 

Едно „филозофско прашање“ ја одбележа овогодинешната анализа  на листата од 500 најуспешни американски франшизи според списанието Entrepreneur: „Дали претприемачите претпочитаат да купат франшиза која ја задоволува желбата или потребата на потрошувачот?“ Нема сомнеж дека секој бизнис постои за да задоволи некоја желба или потреба на купувачите или клиентите, меѓутоа франшизниот бизнис во однос на ова прашање мора да биде попрецизен. Имено, тие треба да имаат развиен, исклучително среден и ефикасен систем на работење кој би можел повеќе пати да се реплицира со предвидлив и посакуван успех. Помалку е важно дали бизнисот опфаќа задоволување на желбите или пак на потребите. Што ни покажува годинешната листа на 500 најуспешни франшизи на списанието Entrepreneur?

Сита сакаат добра, но можеби и малку брза храна!

На оваа листа и годинава, најбројна категорија е гастрономијата. Повеќе од една петтина од рангираните франшизни компании се поврзани со храна. Иако јадењето е насушна потреба за секој човек, сепак, анализата на списанието Entrepreneur покажува дека оваа категорија е поврзана со една посебна желба.

McDonald's, Sonic Drive-In, Culver's и други гастро брендови  се натпреваруваат во понудата на најпосакувани хамбургери. Луѓето секогаш сакаат вкусна и добра храна што ќе ги става гастрономските франшизи секогаш меѓу најпосакуваните работни можности – стои во оваа анализа. За тоа сведочи и врвот на овогодинешната листа каде меѓу 10 најуспешни франшизи се наоѓаат  дури седум системи, а меѓу првите 100, повеќе од 25.

Сепак, интересно е што вкупниот број на гастрономски франшизи е многу помал во однос на минатогодишната листа. Годинава рангирани се 103, а лани биле 120 гастрономски франшизи. Од годинешните франшизи, 86 се ланци на брза храна, а лани биле 94. Класичните ресторани со целосна услуга се наоѓаат во незавидна состојба. Годинава рангирани се само девет, што е двојно помалку  во однос на претходната година. Намалувањето на рангираните системи сепак не е показател за некој вистински проблем, се истакнува во анализата на списанието Entrepreneur, туку повеќе е показател за развивањето на другите најбројни категории на оваа листа – секторот одржување. Тоа е категорија која целосно е поврзана со потребите. 

Да се удоволи на домашните потреби на потрошувачите

Поправката, чистењето, реставрацијата, одржувањето на тревните површини се видови на бизнис кои влегуваат во категоријата одржување. Како што луѓето одат во ресторани, така и услужните бизниси кои можат да надминат одреден проблем во домаќинството, секогаш се потребни. Затоа често се вели дека за  овие франшизи нема криза, покрај тоа што чинат помалку од гастрономските франшизи, а за работата не е потребно да се изнајмат посебни деловни простории, бидејќи се може да се организира од дома. 

Годинава на оваа листа се нашле 70 компании од повеќе сектори за одржување или осум повеќе во однос на минатата година, а дури 14 системи се меѓу првите 100. 

Во секторот убавина и фитнес, има место за секого

Помеѓу секторите кои добро се позиционирани се и бизнисите за лична хигиена и одржување на телото - особено фитнес клубовите и фризерските салони. На овогодинешната листа се наоѓаат 22 фитнес брендови, но сепак тоа е само дел од приказната, се наведува во анализата. За оваа листа се пријавиле 60 фитнес компании, а интересно е што се работи за „млади“ франшизи, компании кои се основани последните пет години. Ваквиот раст на учесниците на пазарот, стои натаму, покажува дека следните години ќе се зголемува и бројот на рангирани фитнес франшизи, се заклучува во анализата.

Помал број на рангирани франшизи има во областите здравје и рекреација. Во категоријата здравје годинава се наоѓаат девет франшизи, а интересно е што дури пет компании се меѓу првите 100. Секторот рекреација, пак, го карактеризира постојана промена на трендот. Се забележува дека раст има во делот „направи сам“ работилниците, за разлика од, до неодамна, многу популарните студија за уметничко сликање со дегустација на вино (paint-and-sip). Од друга страна, пак, трамболинските паркови и натаму добро работат, но повеќето се обидуваат да ја прошират понудата со воведување на дополнителни атракции, како картинг или карпи за искачување.

Кои се најдобрите 10?

Многу компании кои се рангирани на оваа листа не се само најуспешни франшизни системи на северноамериканскиот континент, туку се и глобални лидери. Некои брендови добро се познати и повеќе години работат и во земјите од регионов. Меѓу нив се McDonald’s (3 место), KFC (24 место), Holiday Inn и Holiday Inn Express (36), RE/MAX (40), Hilton (101), Doubletree by Hilton (103). Франшизна мрежа развива и ланецот за брза услуга Subway (107), кој има ресторани во Словенија и Хрватска, каде и натаму бараат нови приматели на франшиза. 

Топ 10 франшизи за 2020

1. Dunkin' (брза храна)
2. Taco Bell (брза храна)
3. McDonald's (брза храна)
4. Sonic Drive-Inn (брза храна)
5. The UPS Store (поштенско-доставувачка служба, печатење, услуги за МСП)
6. Ace Hardware (продажба на професионален и хоби алат)
7. Planet Fitness (фитнес)
8. Jersey Mike's Subs (брза храна)
9. Culver's (брза храна)
10. Pizza Hut (брза храна)

Целата листа на Entrepreneur Franchise 500 можете да ја најдете тука


PROFIT system

погледнете ги текстовите

Прилика за македонските франшизи да настапат на Franchise Expo Paris 2020! /10.02.2020

Се приближува најголемиот европски саем за франшиза - Franchise Expo Paris. Организаторите годинава подготвуваат специјален павилјон за концепти од Централна и Источна Европа. Исто така, се нуди можност за франшизните системи од нашиот регион.

Автоматизиран „Sид за пијалоци“, угостителски концепт од иднината /05.01.2020

Оригиналниот концепт на услуги по кој се препознаваат рестораните EasyBeer и EasyWine посебно е интересен за гостите, а нивната исплатливост, за претприемачите кои се заинтересирани за оваа франшиза.

Место на пазарот за познатата пицерија /31.12.2019

Pizza Hut започнува со ширење на франшизната мрежа во централна и источна Европа. Што е потребно за отворање на ресторан и колку чини да се работи под овој бренд?

Храна и козметика од канабис - индустрија која "цути" /05.12.2019

Cbweed е италијански произведувач и дистрибутер на производи на база на коноп, кој своето производство го шири преку франшиза и е заинтересиран продажната мрежа да ја развива низ Европа.

Се зголемуваат хотелските франшизи и во Европа /18.11.2019

Големите хотелски ланци во Европа се почесто се определуваат за франшизниот модел на работење, се наведува во извештајот „Hotel Franchising in Europe 2019“ на консултантската куќа HVC.

најчитани

Sara Fashion компанија која освојува /08.11.2019

Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.

Брзото читање ја „освои“ и Македонија! /14.01.2020

Франшизниот систем „Училиште за брзо читање и мудро учење“ пристигнува и во нашата земја. Потпишан е договор за мастер франшиза.

Што е тоа франшиза? /17.07.2018

Франшизинг е начин на кој сопствениот бизнис можете да го водите под добро познат бренд! Франшизингот го применуваат и некои од најпознатите светски брендови. Да објасниме што е франшизно работење…

Пример на добра пракса - во франшизингот, секогаш учиме едни од други /31.01.2020

Примателите на франшиза од брендот Husse од Јадранскиот (Адриатик) регион неодамна одржаа состанок во Белград и разменија искуства. Планираат да продолжат со вaквите средби.

Кога ќе се спојат пријатното и полезното /06.02.2019

Ивана Коприванац стана примател на Husse франшиза во пресуден момент во животот. Иако со досегашните резултати е задоволна, смета дека претприемачот секогаш мора да тежнее кон подобро.

популарно во форумот