Цени ја оригиналноста, но и правилата на игра

Ленка Новакова, франшизен консултант на компанијата PROFIT system во Чешка
Ленка Новакова, франшизен консултант на компанијата PROFIT system во Чешка / „За да успее примателот на франшизата важно е внимателно да го избере брендот кој ќе значи негова иднина. Пред се треба да разгледа дали франшизното работење е за него, дали сака и може да се придржува кон правилата кој друг ги поставил.“
Недела
22.03.2020
Што е важно за успех во франшизниот бизнис, кои гранки се популарни, а кои ветувачки, каков е пазарот во Чешка? Одговорите ги дава Ленка Новакова, која е франшизен консултант во PROFIT system.
 

Како би го опишале пазарот на франшиза во Чешка?

Ако треба да го опишам со еден збор, би рекла - динамичен. Добро е што секоја година се појавуваат по неколку концепти кои имаат сила и потенцијал да станат сериозни франшизни системи. Многу од нив брзо реагираат на актуелните трендови и ги воочуваат потребите на купувачите и потрошувачите, што позитивно влијае и на работењето на нивните приматели на франшиза. Како феномен, кој не е необичен, го забележуваме и зголемувањето на бројот на франшизни системи од Словачка кои сакаат да ја шират својата дејност, не само на домашниот, туку и на пазарот во Чешка. 

Чешка, во принцип, е посакуван пазар за многу странски франшизи?

Да, кога се работи за странски системи, Чешка е се уште еден од нивните главни цели кога ќе дојде до проширување на работењето во регионот на централна и источна Европа. За мене тоа е многу позитивен феномен, бидејќи тоа значи дека деловното окружување, 30 години по Сомотната револуција, се доживува како стабилно и отворено за нови можности. Мислам дека во овој момент тоа е добра вест, бидејќи зборот „криза“  повторно се слуша од сите страни. Токму појавувањето на нови играчи може да помогне кога се очекуваат масовни отпуштања заради влијанието на кризата во секторот производство. Новите системи, не само што ќе отворат нови подружници и ќе создадат работни места, туку и франшизингот, за некои од нив, би одговорил на прашањето како да ја променат својата иднина. Имено, тие добиваат можност да отпочнат со сопствен бизнис и тоа со поддршка и знаење од силен партнер.

Кои се најзаинтересирани брендови за влегување на пазарот? Од кои гранки?

Во однос на гранките, понудата навистина е голема. Сепак, би можеле да кажеме дека најзастапени се франшизите од светот на модата, образованието и гастрономијата. Како што е вообичаено, одделни франшизни системи влегуваат на пазарот барајќи примател на мастер франшиза – еден партнер кој би ја презел улогата на давател на франшиза и би бил задолжен за развој на мрежата на целата територија на земјата, додека другите системи бараат одделни приматели на франшиза, претприемачи кои би биле крајните корисници на лиценцата. За развивање во Чешка, на пример, заинтересирани се полските образовни концепти Coders Lab, Edukido и Coding Giants, канадскиот Maple Bear, португалските синџири на естетски центри DepilConcept и Body Concept, бугарскиот бренд за костуми шиени по мерка Brutale и гастрономските барови од Летонија Easy Beer и Easy Wine. Тука е и американскиот систем Signal 88 Security, специјализиран за услуги за обезбедување. Ќе забележите дека сите овие, всушност се системи кои бараат франшизни партнери во речиси сите земји од средна и југоисточна Европа. 

Можете ли да ни откриети кои гранки, односно франшизни системи постигнуваат најголем раст?

Не може со сигурност да се каже каде треба да се вложува за да се има загарантиран профит. Сакам да истакнам дека франшизното работење може да успее речиси во секоја гранка доколку го изберете вистинскиот концепт. Тоа, всушност, е најважно што треба да се земе во предвид кога купувате франшиза. Во Чешка гастрономијата е најпопуларна франшизна дејност. Од друга страна, пак, едукацијата се потврдила како сектор кој ветува не само во училиштата за странски јазици, како што беше случај до сега. Тие, да речеме и натаму се популарни франшизи, но денеска на пазарот има брендови кои се насочени кон  предучилишното образование, но и на организирање курсеви кои на посетителите ќе им ги зголемат шансите за наоѓање на работа на современиот пазар на трудот. Мислам, пред се на училиштата за програмирање. 

Што е клучно за успех во франшизниот бизнис?

Одговорот на ова прашање зависи од кој агол гледате. 

Од страна на давателот на франшиза, сопственикот на концептот, франшизата е одржлив модел поставен така да може да функционира на повеќе други локации, без личен пристап и ангажирање на давателот. Оригиналноста на концептот игра важна улога во успехот на франшизата, влијае на „пресудата“ на крајните купувачи и клиенти, и што во одредена фаза на развој е многу важно, и  за оние кои се заинтересирани за купување на франшизата. Значи, поголеми шанси за успех имаат брендовите и системите кои на пазарот носат нови, но проверени производи или услуги, односно, оние кои нудат или работат поинаку.

Од друга страна, пак, за да успее примателот на франшизата важно е внимателно да го избере брендот кој ќе значи негова иднина. Пред се треба да разгледа дали франшизното работење е за него, дали сака и може да се придржува кон правилата кој друг ги поставил. Доколку може, од примателот на франшизата се очекува да ги прифати правилата на системот, доследно да го применува пренесениот know-how  и да ги следи советите и препораките на давателот на франшиза. Примателите на франшиза  само ќе губат време доколку измислуваат нешто што веќе постои. Примателот нема задача да ги менува правилата кој ги прифатил на почетокот од соработката. Може да разговара со давателот, да ги сподели своите искуства, но треба да знае дека давателот исто така има интерес примателот на франшиза да успее.  Заради тоа, давателот нема да дозволи примателот да направи грешки кои самиот ги правел на почетокот од работењето. Тоа, би рекла, е една од најголемите придобивки од франшизното работење.

Кој е идеален примател на франшиза?

Франшизното работење не е за секого. Доколку сте креативни, сакате да создавате нешто ново и ги следите своите визии, можеби ова и не е за вас. Ќе повторам, кога ќе станете примател на франшиза, вие се согласувате да ги следите однапред одредените правила. Таа подготвеност често е клучна за давателот кога  одредува на кого ќе му ја понуди франшизата.

 

погледнете ги текстовите

Достава на храна – предности и недостатоци /22.04.2020

Се повеќе угостители размислуваат за воведување на домашна достава како мерка со која би се намалиле последиците предизвикани од коронавирусот. Да ги разгледаме предностите и недостатоците на оваа стратегија.

Време на криза - размисли и дејствувај /28.03.2020

Како ќе се одрази COVID19 пандемијата на работењето на франшизните системи и за што треба да размислуваат давателите на франшиза? За ова разговараме со Игор Богојевиќ, PROFIT system

Нови клиники за убавина во регионот - јасна цел за 2020 /29.01.2020

Почетокот на годината обично е време за рекапитулација и анализа на претходното работење. Што го обележи португалскиот ланец за депилација DepilConcept во овој период ни кажува Алешандре Лоренсо, сопственикот на брендот.

Случајот на Edukido - што е неопходно за успех во едукативна франшиза? /23.01.2020

„Практиката покажува дека колку повеќе примателите на франшиза се потпираат на нашето искуство и препораки, толку им се подобри резултатите во работењето“ вели Ана Јурак, менаџер во одделението за деловни корисници на едукативниот концепт Edukido.

Со анализа до вистинска одлука /19.12.2019

Бројот на франшизи на пазарот, полека, но постојано се зголемува. Најважно е да се најде одговорот на прашањето како да се избере вистинската. Добри совети за тоа дава Марек Халфар, регионален директор на консултантската куќа PROFIT system Чешка.

најчитани

Дали сте за суши? /07.11.2019

Sushi by A's, франшизен концепт кој се заснова на подготовка и продажба на суши во рамките на трговски ланци, ја прошири мрежата во Хрватска и Словенија и најавува влез на нови пазари.

За добра пица има добар пазар - Domino's се шири во регионот /04.03.2020

Domino's, најголемиот синџир на пицерии во светот, пролетва ќе ја добие првата франшизна подружница во Хрватска

LG Салон за перење /19.03.2019

Во ритамот на животните промени – помалку време, помал животен простор и големи сметки за струја, не е за изненадување кога новите бизнис концепти се издигнуваат, искористувајќи ја ваквата ситуација како поволна прилика која води кон основање нов бренд - сервис за перење.

Sara Fashion компанија која освојува /08.11.2019

Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.

Што е тоа франшиза? /17.07.2018

Франшизинг е начин на кој сопствениот бизнис можете да го водите под добро познат бренд! Франшизингот го применуваат и некои од најпознатите светски брендови. Да објасниме што е франшизно работење…

популарно во форумот