Силен бренд и посветеност на работата
Образовниот систем фокусиран на развој на когнитивните способности и интелектуалните потенцијали на децата „Малец Генијалец“ веќе седум години е присутен на пазарот на Северна Македонија. Војислав Пековиќ, носител на мастер франшизата за овој пазар, вели дека обемот на работењето и динамиката на развој на франшизната мрежа не биле исти на почетокот и сега. – Додека не се видат резултатите, ретко кој има доверба во нова франшиза, а кога ќе се дојде до резултати, тогаш сите мислат дека и тие можат. Но – нагласува Пековиќ – во франшизниот бизнис постојат прецизни чекори, кога и како нешто се прави, што на крај доведува до успех – вели тој.
Сега имаат многу повеќе барања за отворање на франшизни училишта. Пековиќ вели дека, сепак, не брзаат со проширувањето. – Купувањето и отворањето франшиза е само мал дел – од 10 до 15% од работата што го очекува идниот примател на франшизата. Сè друго е во правилно насочување и добра комуникација со оние што веќе го имаат изминато тој пат. Токму тука е нашата најголема сила – вели тој.
За сега, на пазарот на Северна Македонија функционираат 12 училишта „Малец Генијалец“ – пет се во Скопје, а по едно има во Куманово, Кичево, Кавадарци, Велес, Штип, Охрид и Битола.
Посветеноста на примателот на франшизата е клучна
Луѓето што се заинтересирани да отворат и водат училиште под франшизата „Малец Генијалец“ треба, според Пековиќ, пред сè да бидат посветени на работата. – Тоа е универзално правило. Ако не си посветен и истраен, сè е тешко. Секако, луѓе што веќе работеле претприемачки бизниси имаат предност, иако за овој вид работа добри би биле и луѓе што биле менаџери во големи системи, а сега сакаат да се испробаат во приватен бизнис – објаснува Пековиќ.
Најголемата придобивка од оваа франшиза Пековиќ ја гледа во тоа што идните приматели можат да сметаат на огромно искуство и поддршка од нивна страна. – Како што веќе спомнав, ние го поминавме целиот процес од самиот почеток и точно знаеме кои се предностите, а што може да биде пречка при започнување бизнис. Го прифаќаш она што дало одличен резултат и не го правиш она што се покажало како грешно. Многу едноставно – вели Пековиќ.
Покрај тоа, како придобивка ја наведува и специфичната обука на наставниците, како и самиот квалитет на образовните програми што ги нудат во училиштата. – Јапонскиот метод на работа дава неверојатни резултати кај децата, така што е еден од најдобрите. Многу нови франшизи допрва треба да се докажат и да постигнат одлични резултати, додека ние тоа одамна го имаме потврдено – преку работата на училиштата, преку големите натпревари и Олимпијади по ментална аритметика – истакнува нашиот соговорник.
„Секое место заслужува да има Малец Генијалец“
Во наредната година планираат да го удвојат бројот на франшизни училишта во Северна Македонија, а се надеваат дека во иднина секој град, па дури и помалите места, ќе имаат барем едно училиште од овој бренд.
– Во план се и иновации за кои сè уште не можам многу да зборувам. Исто така, работиме и на тоа во Скопје да организираме меѓународна олимпијада, која ќе ја покаже неверојатната моќ на знаењето кај децата, но и силата на брендот – вели Пековиќ.


погледнете ги текстовите

Турскиот малопродажен синџир FLO планира четирикратно да го зголеми бројот на продавници со франшиза ширум светот до 2023 година. На мапата на франшизата се и земјите од овој регион.
Тие сакаа да понудат уникатно искуство кое ќе ги спои забавата и образованието и ќе привлече посетители од сите возрасти. „Музејот на сетилата“ за кратко време стана неизбежна атракција и ги наведе основачите сега да понудат и франшиза.
Cofix, ланецот на кафетерии со поволни цени, се појави на израелскиот пазар како сериозен конкурент на Starbucks. Денес, по постигнатите завидни резултати на постоечките пазари, имаат намера да го прошират својот бизнис низ цела Европа.
Франшизниот ланец МЕРОН планира да го прошири својот концепт на кафетерии во сите земју од Европската Унија. Отворени се за соработка и со претприемачите од земјите во регионот.
Доколку водите мал бизнис што може лесно да се „реплицира“, франшизингот е идеален начин за проширување на вашиот бизнис. Сепак, кои се основните предуслови за развој на успешна франшиза?
најчитани

За три дена, 7000 посетители на саемот на франшизи во Варшава имаа можност да погледнат и изберат помеѓу 200 франшизни брендови и бизнис идеи. Што го издвојува овој Саем и зошто се вели дека е направен „по мерка на претприемачите“?
Франшизата е облик на соработка помеѓу независни стопанственици. Давателот на франшиза го нуди својот "know-how" и бренд а за возврат наплатува надомест од примателот на франшиза, кој со тој надомест стекнува право и можност да ја користи докажаната бизнис идеја.
Митко Андонов ја развива франшизата Jumping Clay во Македонија. Во нашиот разговор тој ни открива каде го гледа најголемиот потенцијал и кои се неговите приоритети во бизнисот.
Што подразбира „територијалната ексклузивност“ во франшизингот? Како функционира во пракса? Дали постојат ограничувања и зошто е значајна?
Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.