Најдобрите партнери имаат воља да учат и работат

Ѓорѓе Станковиќ
Ѓорѓе Станковиќ / Нашата работа е да на примателот на франшиза му обезбедиме широк, конкурентен асортиман и добар имиџ.
Сабота
01.12.2018
За искуствата во франшизното работење разговараме со Ѓорѓе Станковиќ, сопственик на концептот Car Foil Shop
 

- Франшизната соработка бара многу и двата партнери треба да го дадат својот максимум - кажува Ѓорѓе на почетокот на разговорот со Franchising порталот.

После скоро две години на ширење на франшизната мрежа, Станковиќ ги искусил многуте позитивни страни на франшизингот, но и се соочил и со потешкотии кои ги носи тој модел на работење. Во овој момент, Car Foil Shop, концепт за продажба и вградување фолии, има оперативни франшизи во три земји од регионот, во тек е финализација на влез на уште ден пазар, но и редифинирање на самиот франшизен модел, па и моделот на франшизно ширење.

Што воочивте како најголем проблем во самото ширење на франшизната мрежа? Што конкретно ви се случуваше, со оглед на тоа дека за кратко време излеговте од матичното и влеговте на странски пазари, но и дадовте неколку нови франшизи на српскиот пазар?

Почнавме со ширење на мрежата истовремено во Србија и во пазарите во регионот, и пред се, многу јасно гледаме дека навистина постои потреба и интерес за нашиот бизнис, затоа што барањата за соработка пристигнуваат цело време. Би можело да се каже дека ширењето ќе се одвива токму како што е планирано, меѓутоа, некогаш работите, дури  кога ништо не укажува на тоа, се одвиваат необично.

Вистински пример е хрватскиот пазар за кој потпишавме а потоа и раскинавме два франшизни договори, иако ништо не укажуваше на такво сценарио - ниеден договор, всушност, не заживеа во пракса.Не можам да кажам дека ги немаме добро оценето примателите - тие беа многу сериозни кандидати. Сепак, кај двата партнери дојде до пошироки проблеми, кои се прелија и на нашата соработка со што договорно ги имаме раскинато договорите.

Таквите работи се случуваат, а сами некогаш не можете многу да сторите како би ги попречиле. Сметам дека е кључно да ниедна од страните не е оштетна и да цело време, со двата партнери, имавме разумна и предвидена комуникација и дојдовме до договорно решение. По сето ова, заклучивме дека е потешко да се пронајде партнер за комбинирана - продажно-услужна франшиза - како што работевме претходно, затоа што задачата е покомплексна, па и тоа е еден дел од искуството кое не донесе до промени во самиот франшизен модел. Сега, со сите сознанија, озбилно разговараме со потенцијалниот трет партнер за дел од пазарот во Хрватска, кој исто така е сериозен претприемач со искуство од секторот. Се надевам дека овој пат ќе имаме повеќе успех.

Во меѓувреме внесовме промени во самиот франшизен модел - одвојување на форматот на продажба и услуги - и таков модел веќе имаме имплементирано на домашниот пазар и за сега имаме добри првични резултати и пет приматели на франшиза.

Дали можеме тогаш воопшто да зборуваме за некој идеален профил на примател на франшиза? Што на вас ви е најважно во тој однос и какви се вашите очекувања?

Занимливо ни е дека сега како најдобри приматели на франшиза се покажуваат луѓе кои немале претходно искуство - во главно тоа се невработени и млади кои никогаш не се занимавале со оваа работа. Пресудно е, а тоа суштината на франшизната соработка, да се сите спремни и имаат желба да учат и работат, потоа да ги пратат нашите протоколи и упатства и она што со договорот го имаме дефинирано како меѓусебни обврски. Секој наш примател на франшиза, за која територија и да добил право, добил и пропишани обврски. Од друга страна, нашата работа е да му обезбедиме широк, конкурентен асортиман и добар имиџ. Затоа, само во двете последни години, значајно го имаме проширено асортиманот на фолии за секакви намени и сме овозможиле на сите наши приматели да уште подобро ја работат својата работа. Со ширењето на асортиманот, ние практично им ја проширивме целната група купувачи. Тоа е токму тоа што го очекуваме и од партнерот - активна и ангажирана работа и труд.

Па, дали сте задоволни со досегашните резултати на работење и со работењето на примателите на франшиза?

Да, меѓутоа постои простор за напредок, посебно кога е во прашање Македонија. Ние тука не сме присутни и мислам дека може да се постигне многу во смисол на развој на франшизна мрежа, токму во сегментот на услужни и сервисни франшизи - формат кој подразбира пружање услуги на вградување на фолии кои се купуваат од нашите продажни франшизи. Таквите франшизи се погодни за секое место без оглед на бројот на жители. Од наша страна, како што напоменав, овозможивме многу широк асортиман на фолии за сите намени, од основни авто-фолии до печатарски, кои се повеќе се користат - како и оние кои се користат за обложување на мебел и ентериери. Примената постана многу широка и аналогно на тоа и ние ја ширевме нашата понуда, што како последица има и поголем број на купувачи.

Како даватели на франшиза, ние го задржуваме правото да ја следиме работата на секој од нашите партнери, да видиме дали ги исполнуваат однапред договорените обврски, во смисол на постигнат резултат. Токму поради тоа, постигнатите резултати се единствено мерило за секој примател.

Кои се натамошните планови за ширење?

Покрај новиот партнер за Хрватска и плановите за натамошно ширење во таа земја, планираме јакнење на словенечкиот пазар. ИСто така, во Црна Гора веќе пронајдовме добар примател на франшиза кој долго години пружа услуга на вградување фолии и има богато искуство во тоа. Тој на тоа сакаше да додаде и продажба. Потпишавме договор за мастер франшиза, тој веќе почна да работи, а покрај сопствената работна единица, има право да ја развива мрежата Car Foil Shop сервисни франшизи и да пружа неопходна едукација на новите франшизни партнери во таа земја.

Покрај тоа, планот е да имаме партнери во сите земји од поранешна Југославија и секако да во тие земји ги зајакнеме позициите, и тука пред се мислам на Македонија и Босна и Херцеговина.


погледнете ги текстовите

Закрепнувањето носи нови франшизи /22.06.2022

– Туристичкиот сектор закрепнува, а со тоа расте и интересот за франшизата на CityPa – вели Жељко Гобац, основач на CityPal платформата, преку кој туристите се запознаваат со најдобрите локални препораки

Канадско образование и на Балканот /10.01.2022

„Поддршката која што ја добиваме и на која што ќе може секогаш да сметаме, е клучна за франшизната соработка и светскиот успех на Maple Bear“, истакнува Љиљана Николова, како причина поради која што се одлучила за користење на франшизата на овој образовен систем.

Градиме подобра иднина /04.08.2021

„Секој кој што ја препознава убавината на нашата едукативна мисија е квалификуван за примател на франшизата Young Engineers“, вели основачот на овој американски едукативен концепт, Амир Асор

Промените не влијаат на развојот /24.03.2021

Како се прилагодуваше начинот на работењето во услови на пандемијата и на каква поддршка можеа да сметаат бројните приматели на франшизи, одговара Радослав Кулеша, коосновач на училиштето за програмирање за деца, Coding Giants.

Предностите на добриот модел /10.10.2020

„Добро осмислениот финансиски модел им ја гарантира на давателите на франшиза атрактивноста на нивната франшизна понуда“- истакнува Карол Кечмарек, франшизен консултант на компанијата PROFIT system.

најчитани

Полека и сигурно до франшиза /06.07.2021

Доколку водите мал бизнис што може лесно да се „реплицира“, франшизингот е идеален начин за проширување на вашиот бизнис. Сепак, кои се основните предуслови за развој на успешна франшиза?

Дефиниција на франшизинг /17.07.2018

Франшизата е облик на соработка помеѓу независни стопанственици. Давателот на франшиза го нуди својот "know-how" и бренд а за возврат наплатува надомест од примателот на франшиза, кој со тој надомест стекнува право и можност да ја користи докажаната бизнис идеја.

Кога ќе се спојат пријатното и полезното /06.02.2019

Ивана Коприванац стана примател на Husse франшиза во пресуден момент во животот. Иако со досегашните резултати е задоволна, смета дека претприемачот секогаш мора да тежнее кон подобро.

Создавање на нови искуства - оваа франшиза од регионот така го освојува светот! /02.12.2019

Carwiz е rent-a-car франшизa од Хрватска која продолжува со ширењето на мрежата на неколку континенти. Ни откриваат како го создале франшизниот систем и што е потребно за освојување на светските пазари.

Топ-500 американски франшизи според Entrepreneur: храната и натаму број 1... /04.02.2020

Анализата на листата на 500 најуспешни американски франшизи која ја подготвува и објавува списанието Entrepreneur покажува дека бизнисите поврзани со храна и натаму се меѓу најпосакуваните франшизи.

популарно во форумот