Освежување во светот на накитот
Oxette, грчки бренд под кој го произведува, дистрибуира и продава накит, часовници и други модни додатоци, беше формирана во Атина во 1998 година и е во сопственост на компанијата Perideo S.A. Таа главно ја проширува својата малопродажна мрежа преку обезбедување на франшиза, но исто така и со отворање сопствени продавници.
Во Србија, Oxette функционира од април 2017 година. Мастер франшизата за територијата на Србија стана компанија Glamar, која е задолжена за понатамошно проширување на малопродажната мрежа на овој пазар. Првата продавница ја отвори Glamar во Големиот моден центар во Белград, а потоа и во Делта Сити. Сега се фокусира на проширување во другите градови на Србија, но претприемачи во близина на Белград, кои се размислува за отворање на продавница за накит, нуди франшиза модел на соработка.
Магда Моловска, генерален менаџер на Glamar, вели дека постојат две можности за соработка во зависност од локалниот пазар. - Ние им нудиме на заинтересираните претприемачи можност да отворат продавница, но исто така и агол на франшиза. Која е најдобрата опција ќе зависи од претходната анализа на локалниот пазар со цел да се донесе вистинската одлука. Сепак, во помалите градови во Србија сметаат дека е поголема веројатноста дека брендот Oxette прошири преку франшизата агол или да се отвори "острови" во рамките на трговски центри - објаснува мали клуч.
Секој е заинтересиран, вели тој, добредојде, но им даде приоритет на оние кои веќе имаат претприемачко искуство.
Магда Моловска вели дека Окета не наплатува надоместок за франшиза за влез, но примателот, секако, треба да има финансиски потенцијал. - Инвестиционата висина зависи од многу параметри, па затоа е тешко да зборуваме а приори. Кога станува збор за франшиза агол во рамките на постојните мулти-бренд, примачот треба да инвестира во мебел и дисплеи, кој чини околу илјада евра и тоа треба да се додаде инвестициски производи. Износот на количината ќе биде, ние ќе ги дефинираме со договор и врз основа на заеднички договор. Кога станува збор за "остров" во рамките на трговскиот центар, инвестициите се околу 600 евра по квадратен саем во самиот киоск, што додава инвестиции во производите. Кога станува збор за продавницата, можеме да зборуваме за тоа само по одредена истрага - објаснува таа.
Компанијата Glamari, како снабдувач на Oxette франшизи во Србија, идни партнери нуди постојана поддршка во однос на визуелни и маркетинг segmentu.Obuka и персонал за поддршка, исто така, вклучува, како и, како што вели во мали клуч, постојана комуникација во врска со дневниот бизнис и можните проблеми . Покрај тоа, маркетинг материјали постојано се ажурираат и се достапни на франшизерите.
На српскиот пазар има неколку брендови на накит и модни додатоци, а компанијата е свесна дека конкуренцијата станува посилна. Магда Моловска, сепак, верува дека Окета ќе се истакне на пазарот. - На прв поглед на Oxette спектар на накит и часовници, станува јасно дека ова е освежување во светот на накит, бидејќи тоа е мода накит дизајниран во комбинација на предмети од скапоцени метали, полу-скапоцени камења и кристали, и тоа по многу поволни цени - објаснува мали клуч зошто тој мисли нема да биде тешко за нив да се позиционираат и да ги продаваат.
погледнете ги текстовите
Турскиот малопродажен синџир FLO планира четирикратно да го зголеми бројот на продавници со франшиза ширум светот до 2023 година. На мапата на франшизата се и земјите од овој регион.
Тие сакаа да понудат уникатно искуство кое ќе ги спои забавата и образованието и ќе привлече посетители од сите возрасти. „Музејот на сетилата“ за кратко време стана неизбежна атракција и ги наведе основачите сега да понудат и франшиза.
Cofix, ланецот на кафетерии со поволни цени, се појави на израелскиот пазар како сериозен конкурент на Starbucks. Денес, по постигнатите завидни резултати на постоечките пазари, имаат намера да го прошират својот бизнис низ цела Европа.
Франшизниот ланец МЕРОН планира да го прошири својот концепт на кафетерии во сите земју од Европската Унија. Отворени се за соработка и со претприемачите од земјите во регионот.
Доколку водите мал бизнис што може лесно да се „реплицира“, франшизингот е идеален начин за проширување на вашиот бизнис. Сепак, кои се основните предуслови за развој на успешна франшиза?
најчитани
Франшизата е облик на соработка помеѓу независни стопанственици. Давателот на франшиза го нуди својот "know-how" и бренд а за возврат наплатува надомест од примателот на франшиза, кој со тој надомест стекнува право и можност да ја користи докажаната бизнис идеја.
Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.
Што подразбира „територијалната ексклузивност“ во франшизингот? Како функционира во пракса? Дали постојат ограничувања и зошто е значајна?
Бугарскиот бренд Brutale кој се карактеризира со елегантни машки костуми шиени по мерка, тргнува во експанзија во Европа. Приматели на франшиза бараат и меѓу претприемачите од овој Македонија.
Бројот на франшизи на пазарот, полека, но постојано се зголемува. Најважно е да се најде одговорот на прашањето како да се избере вистинската. Добри совети за тоа дава Марек Халфар, регионален директор на консултантската куќа PROFIT system Чешка.