Улога по мерка на големите играчи

Искуство и вештина
Искуство и вештина / Мастер франшизата не е за почетници. Искуството секако е предност, а најмногу се ценат претприемачите кои веќе имале докажани резултати во продажба, маркетинг или воопшто во водење бизнис
Вторник
26.02.2019
Со купувањето на мастер франшиза, примателите на франшизата од самиот почеток влегуваат во сериозна игра . Иако добивката во тој случај е поголема, многу поголеми се обврските.
 

Мастер франшизата е форма на франшизно партнерство во кое примателот на франшизата добива право од давателот на франшиза да работи и да ја развива мрежата на подружници на точно дефинирана територија, најчесто на ниво на една држава. Примателот на мастер франшиза се однесува како мини-давател на франшиза имајќи во предвид дека е задолжен и за пронаоѓање на нови одделни приматели, нивна обука, а подоцна и постојана поддршка. Заради тоа и не е потребно да се каже дека примателите на мастер франшиза од почетокот влегуваат во сериозна игра, бидејќи од нив се очекува да работат на промоција на брендот, да отворат и да водат барем една работна единица, покрај тоа што ќе работаат на продажба на одделни франшизи и ќе соработуваат со своите идни франшизни партнери од тој пазар.

За ваквиот обем на работа и обврски, јасно е дека влезот во овој потфат за примателите на мастер франшизата треба да биде исплатлив.  Тие и за купувањето на мастер франшизата морале да одвојат и не така мала сума на пари. Но, подоцна ќе можат да сметаат на голем процент од продажбата и работењето на одделните франшизи. Профитот можеби  и навистина е поголем од купувањето на одделна франшиза, но, како што веќе рековме, и обврските се неспоредливо поголеми.

Во што е убавината на мастер франшизата?

Факт е дека компаниите/франшизни системи, кога размислуваат за влез на странскиот пазар најчесто се одлучуваат за давање на мастер франшиза.

Пресметката е едноставна. Ако најдат еден доверлив партнер кој може да ги преземе сите обврски за развивање на мрежата на локално ниво, повеќето предизвици поврзани со тој процес (продажба на одделни франшизи, обука на примателите и подоцна поддршка), ќе бидат полесно надминати и решени. Давателот на франшиза всушност тргнува од тоа дека примателот на мастер франшизата подобро го познава локалниот пазар, дека нема да има јазични или културни пречки и дека многу поефикасно ќе им помогне на одделните приматели на франшиза при вработување на нови работници, во комуникацијата со доставувачите или при преговорите со рентиерите. Секако, за воопшто да дојде до развивање на мрежата, примателот на мастер франшизата и самиот мора да помине обука. Како што налага франшизната практика, давателот на примателот ќе му ги пренесе сите потребни знаења (know-how), сите процедури, стандари и најдобрите практики во работењето.

Но, нема добар партнерски однос без меѓусебна полза.

Со партнер кој е целосно фокусиран на развојот на едно подрачје,  давателот на франшиза добива можност побрзо и со помали вложувања да го освои пазарот.  Од друга страна, пак, со прибирање на надоместок од новите партнери, примателот на мастер франшиза е мотивиран да продаде што повеќе одделни франшизи.  Бидејќи тој е задолжен и за обука и поддршка на идните партнери, ќе биде мотивиран  да бара најквалитетни кандидати, што ја зголемува можноста  за развивање на профитабилна партнерска мрежа.

Покрај тоа што од давателот на франшиза добива практична обука, а потоа и оперативен прирачник со сите проверни процедури за работа, примателот на мастер франшиза може да смета и на други придобивки. Прво, на многу посилен меѓународен маркетинг, но и на комотитетот на  големиот систем бидејќи не мора да размислува за унапредувања, иновации и технологии кои ќе имаат влијание на растот на работењето, бидејќи тоа во најголем дел е  задача на давателот на франшизата.  Сепак, не треба да се занемари ниту тоа дека примателот на мастер франшиза  е партнер на страната која премногу сака да успее, така што  очекува дека даветелот секогаш ќе му биде „при рака“, за сите прашања за работењето.

Постои ли идеален примател на мастер франшиза?

Иако примателите зад себе имаат бренд и систем на кој можат да се потпрат, јасно е дека мастер франшизата не е за секого. Тие кои ќе се одлучат за ваква соработка мораат пред се да имат добра финансиска потпора,  а потоа и силни менаџерски способности. Секако, искуството е предност, а најмногу се ценат претприемачите кои веќе имале потврдени резултати во продажба, маркетинг или воопшто во водење бизнис.  Во пракса, примателите на мастер франшиза  најчесто се големи, силни компании со шаренолико портфолио  на брендови или пак искусни претприемачи кои водат профитабилен бизнис со развиена логистика и инфраструктура. За давателите на франшиза тие се природно идеални партнери.

Во земјите од регионов приматели на мастер франшиза имаат Helen Doron (училиште за англиски јазик), Husse (домашна достава на храна за кучиња и мачки), JumpingClay (продажба на глина и курсеви за кензино моделирање), 5aSec (хемиско чистење), No+Vello (епилација), Pizza Hut (ресторан за брза храна), RE/MAX, Von Poll (недвижнини)...


погледнете ги текстовите

LG Салон за перење /19.03.2019

Во ритамот на животните промени – помалку време, помал животен простор и големи сметки за струја, не е за изненадување кога новите бизнис концепти се издигнуваат, искористувајќи ја ваквата ситуација како поволна прилика која води кон основање нов бренд - сервис за перење.

DepilConcept доаѓа во Србија /11.03.2019

Португалскиот бренд во областа на долготрајното отстранување на влакната DepilConcept ја отвора првата франшизна клиника во Белград. Примателот на мастер франшизата најавува ширење на мрежата и јакнење на брендот.

Брзото читење го освојува регионот /01.03.2019

Франшизниот концепт „Училиште за брзо читање и мудро учење“ наменет главно за деца кои сакаат да научат брзо читање и техники на учење и помнење, пристига на пазарот во Хрватска.

Првиот чекор /20.02.2019

Coders Lab, најголемата мрежа на IT (информатичка технологија) училишта во Полска, за прв пат влегува на пазарот во овој дел од Европа. Франшизниот договор е потпишан за Романија. Франшизата им е достапна и на земјите од овој регион.

СКОК ЗА ПРОФИТ /13.02.2019

Jump Planet, полскиот концепт на забавен парк со трамбулини нуди франшиза и во земјите од регионов. Што се очекува од примателите на франшиза?

најчитани

Најдобрите партнери имаат воља да учат и работат /01.12.2018

За искуствата во франшизното работење разговараме со Ѓорѓе Станковиќ, сопственик на концептот Car Foil Shop

Од Дубровник во свет /23.01.2019

Директ Букер за кратко време стана бренд во Дубровник – не само како агенција за издавање приватно сместување, туку и компанија која ја промовира туристичката понуда на целиот регион. Своето знаење го преточија во франшиза.

Кога ќе се спојат пријатното и полезното /06.02.2019

Ивана Коприванац стана примател на Husse франшиза во пресуден момент во животот. Иако со досегашните резултати е задоволна, смета дека претприемачот секогаш мора да тежнее кон подобро.

Од хокеј до Сабвеј /05.03.2019

На почетокот бевме и загрижени – како ќе започнеме бизнис со кој никогаш не сме се занимавале! Меѓутоа сфативме дека купувањето на Subway франшизата значи дка ќе имаме постојана помош и поддршка – вели Петер Фрухауф, познат словачки хокеар.

Лесни раце градат франшиза /17.12.2018

Андреј Томљеновиќ од Осиек веќе четири години самостојно се бавел со вградување на авто-фолии. Размислувајќи за проширување на својот бизнис, дошол до Car Foil Shop.

популарно во форумот