Франшиза што го разубавува детството

Нашата цел е среќно дете / Среќно дете и задоволни родители се примарна цел на сите наши активности.
Вторник
16.09.2025
Јована Дракулиќ, основачка на IKA со 20+ години искуство, создаде градинка што спојува знаење и љубов, сега шири концептот преку франшиза.
 

Јована Дракулиќ, основачка на International Kids Academy, има повеќе од две децении искуство во предучилишното образование. Кога одлучи да го отвори својот центар, беше целосно свесна за потребите на децата, недостатоците на државните градинки, како и за она што често им недостасува на родителите – а што приватните центри ретко го нудат.

Во својот центар вгради знаење, искуство и љубов. Секојдневно е присутна и активно учествува во креирањето на материјали, програмски активности и целокупното опкружување на центарот.

Резултат на сето тоа е дека, по само две години работа, IKA во Нови Сад има листа на чекање за упис. Иако во Србија не е вообичаено во профитабилен сектор како предучилишното образование да се формираат листи на чекање, Јована од првиот ден одлучи дека квалитетот во нејзиниот центар мора да оди рака под рака со квантитетот.

Зошто се одлучивте да развивате франшиза International Kids Academy, наместо да отворите уште еден центар сами?

Со отворање на само еден или два нови центри, не би го прошириле доволно нашиот начин на работа и тоа по што родителите и децата веќе нè препознаваат. Нашата цел никогаш не била да усреќиме само педесет или шеесет семејства, туку нашиот метод на работа да стане достапен за што поголем број деца и родители, низ целиот свет.

Сакаме илјадници семејства да искусат овој поинаков пристап – пристап во кој детето навистина има право да биде дете, да се развива на здрав и за него прилагоден начин, и да израсне во самосвесна, доверлива и среќна личност. Токму затоа се одлучивме за франшиза: бидејќи веруваме дека на тој начин можеме да направиме поширок и подлабок придонес во одгледувањето на децата и родителството во време кое често бара премногу, а дава премалку.

Која е главната разлика помеѓу вашиот day care концепт и традиционалната градинка?

Тешко е да се издвојат само неколку работи, бидејќи нашиот програм е навистина уникатен и граден со години, слушајќи ги децата и родителите. Сепак, ако мораме да ја нагласиме суштината, таа се базира на два аспекти:

  1. Добробит на детето – секој сегмент на работа е прилагоден на детето: од физички, психолошки и емоционален развој, до зајакнување на самопочитта, самостојноста, говорот, моториката, чувството на припадност и прифаќање. Кај нас се почитува карактерот и индивидуалноста на секое дете, а акцентот е на здрав и природен развој.

  2. Добробит на семејството – сакаме да им олесниме на родителите секојдневието. Тоа значи флексибилно работно време, упис без непотребна документација, секојдневни извештаи за активностите на детето, целосен транспарентен увид во неговиот ден, како и персонализирана адаптација со поддршка и доверба.

Она што особено го издвојува International Kids Academy е целостраниот пристап. Нашиот „дом за деца“ не е поделен на групи затворени во училници – децата користат целиот простор, се движат слободно, секојдневно поминуваат време надвор, а за време на убаво време целиот ден го поминуваат во дворот. Активностите се разновидни и бројни: двојазично или тројазично работење, психолошки работилници, игри и задачи кои развиваат моторика, логика и критичко размислување, работилници кои негуваат емпатија низ групи со различна возраст, како и целосно отсуство на телевизиски екрани.

Дури и самиот простор е дизајниран како „воспитувач“ – секој агол поттикнува детето да истражува, фантазира и учи преку игра. Токму тој пристап го препознаа родителите, па нашиот центар има листа на чекање за упис, што јасно зборува за квалитетот и довербата што ја уживаме.

Што точно примателот на франшизата добива кога се приклучува на вашиот концепт?

Примателот на франшизата првенствено добива доверлив партнер – некој кој е подготвен да биде со него од првиот ден, низ секој чекор на отворање и водење на центарот. Нашата цел не е само ширење на брендот, туку создавање заедница на луѓе кои ги делат истите вредности и визија.

Практично, тоа значи комплетна обука, детални инструкции и прирачници, постојани консултации и состаноци, маркетинг поддршка, know-how што го градевме со години, како и помош во организацијата и водењето на секојдневниот работен ден. Сè што ние како основачи сме поминале, секој предизвик и секоја лекција – го претворивме во систем кој сега го споделуваме со нашите партнери.

Но, она што можеби е уште поважно од процедурите и прирачниците е чувството на припадност. Кога станувате дел од International Kids Academy семејството, не сте сами – имате поддршка, размена на искуства и тим луѓе кои сакаат да растат заедно со вас. Токму во тоа ја гледаме силата на нашата франшиза: во заедништво, топлина и меѓусебна доверба.

Колкава поддршка им обезбедувате на примателите на франшизата?

Кај нас „минимална поддршка“ не постои. Нашиот бренд го градиме и го претставуваме на висок ниво, со јасна цел секој потенцијален партнер да работи подеднакво успешно како нас и заедно да нè претставува во најдобро светло.

Токму затоа поддршката што ја даваме не е селективна или ограничена – таа е максимална за секого. Сметаме дека само на тој начин можеме да градиме франшиза во која сите добиваат: и децата, и родителите, и нашите партнери.

Кои се најголемите предности од работа под вашиот бренд во однос на самостојно водење сличен центар?

Најголемата предност е тоа што добивате готов, разработен систем кој е веќе докажан во пракса. Така се избегнуваат грешки кои често може да чинат време, пари и самото работење. Ние низ годините сме поминале низ сите предизвици и сме нашле решенија – и тој know-how веднаш го ставаме на располагање на нашите партнери.

Покрај тоа, влегувате во бизнис со бренд кој веќе е препознатлив по квалитет и ужива доверба кај родителите, што значи дека не почнувате од нула. Имате поддршка во обука и избор на вработени – бидејќи сакаме секој што работи со деца да биде стручно и човечки подготвен за таа работа.

На пазарот немате реална конкуренција, бидејќи нашиот програм и пристап не постојат во ваква форма. Дополнително, добивате и дополнителни извори на приходи преку работилници и прослави на родендени, што го прави целиот концепт уште одржлив и исплатлив.

Кои се најголемите грешки што почетниците ги прават кога отвораат свој центар, и како вашата франшиза помага да се избегнат?

Многу луѓе влегуваат во овој бизнис несвесни колку всушност е барачки. Често мислат дека е доволно само „да ги надгледуваат децата“, па се покажува дека немаат едуциран кадар, јасна визија за работа, знаење за педагогија и психологија на детето или искуство во комуникација со родителите. Исто така, често занемаруваат колку е важен самиот простор – тој не е само ѕид и мебел, туку „трет воспитувач“ кој мора да го инспирира детето, да ја разбуди фантазијата и да го повика на игра и истражување.

Сите овие грешки со нас се избегнуваат. Преку обуки, know-how и континуирана поддршка, на нашите партнери им даваме сè што им е потребно. Така процесот на поставување и водење на центарот не се препушта на случајност – туку се гради на цврсти темели од првиот ден.

Во суштина – не се борите сами, туку влегувате во заедница која веќе го изгради патот и сега го шири заедно со вас.

Дали помагате во наоѓање локација и вработување на персонал?

Да, секако. Кога станува збор за локација, секогаш даваме искрен совет. Ако просторот има смисла и ги исполнува нашите стандарди – обезбедуваме целосна поддршка. Но исто така, ако некој планира да отвори центар во средина каде што нема реална потреба за ваков концепт (на пример, помали градови или рурални населби), отворено ќе кажеме дека тоа не е добра инвестиција. За нас е важен успехот на секој партнер и затоа сакаме стартот да биде поставен на здрави темели.

Што се однесува до вработување, поддршката е уште поинтензивна. Вработените се срцето на нашиот концепт – тие секојдневно стојат пред родителите и децата и ја пренесуваат нашата визија и мисија. Затоа заедно поминуваме низ процесот на избор, даваме совети и подоцна преку обуки проверуваме дали некој е подготвен и компетентен да работи на начин што ИКА бара. Тоа го правиме совесно и внимателно, бидејќи знаеме дека токму луѓето прават најголема разлика.

Дали постои простор за прилагодување на програмата на локалните потреби, или сè мора строго да се почитува?

Суштината на International Kids Academy програмот секогаш мора да се почитува, бидејќи е внимателно создаден за да функционира во било кој дел од светот, без разлика на културните разлики во родителството и воспитувањето. Тоа е рамка која го чува нашиот идентитет и квалитет.

Сепак, свесни сме дека секој пазар има свои специфики и потреби, па помалите прилагодувања не само што се дозволени, туку и посакувани. Не сакаме да наметнуваме нешто што во одредена средина нема смисла – тоа би било и бесмислено и неодржливо работење. Токму флексибилноста е еден од нашите најголеми адути.

На пример, во Нови Сад ноќевање во IKA центар не е опција, бидејќи тоа не одговара на начинот на живот на родителите. Но во Белград таква услуга би можела да се вклучи во понудата, ако постои реална потреба. Значи, спремни сме на прилагодување, но секогаш во рамките на нашата визија и мисија.

Која е визијата на вашата франшиза за наредните 5 години?

Нашата визија е International Kids Academy да прерасне во глобална мрежа на центри, присутна ширум светот, со илјадници задоволни семејства кои ќе им овозможат на децата да растат и се развиваат на здрав и за нив прилагоден начин.

Но, нашата цел не е само број на центри и клиенти. Нè гледаме како големо семејство – заедница во која родителите, децата и вработените се поврзани со заеднички вредности. Задоволните вработени ја пренесуваат својата енергија и љубов на децата и родителите, а тоа создава она што го сметаме за најголем успех: искреното чувство на припадност и доверба.

Со други зборови, во наредните пет години сакаме да бидеме препознаени не само како франшиза, туку како движење кое го менува начинот на кој децата растат и семејствата функционираат.


Во нашиот дневен центар за деца, децата учат да ја развиваат фантазијата преку бројни работилници и игри.
PROFIT system

погледнете ги текстовите

Ширењето на знаењето без граници /19.06.2025

„Школата за брзо читање и мудро учење“ претставува еден од ретките домашни франшизни системи кој со години успешно се носи со сите предизвици и постојано бележи раст.

Канадско образование и на Балканот /10.01.2022

„Поддршката која што ја добиваме и на која што ќе може секогаш да сметаме, е клучна за франшизната соработка и светскиот успех на Maple Bear“, истакнува Љиљана Николова, како причина поради која што се одлучила за користење на франшизата на овој образовен систем.

Сигурна поддршка во франшизното семејство /22.09.2021

Околностите ги натераа Војислав Пековиќ и Александра Милосављевиќ да отворат училиште за ментална аритметика „Малац генијалац“ во Скопје, наместо во Белград. Велат дека, потенцијал за отворање на нови училишта постои речиси во сите градови во Северна Македонија.

Градиме подобра иднина /04.08.2021

„Секој кој што ја препознава убавината на нашата едукативна мисија е квалификуван за примател на франшизата Young Engineers“, вели основачот на овој американски едукативен концепт, Амир Асор

Вмрежување на Европа /23.04.2021

Полското училиште за програмирање за возрасни Coders Lab е отворено во две нови европски земји, а моментално се активни и нови дополнителни поволности за потенцијалните партнери од регионот.

најчитани

Дефиниција на франшизинг /17.07.2018

Франшизата е облик на соработка помеѓу независни стопанственици. Давателот на франшиза го нуди својот "know-how" и бренд а за возврат наплатува надомест од примателот на франшиза, кој со тој надомест стекнува право и можност да ја користи докажаната бизнис идеја.

Волната како вреден ресурс /11.03.2021

Како може да се користи волната од овците? Претприемничката двојка од Романија започна со производство на пелети од овча волна, кои се користат во земјоделството како исклучително квалитетно органско ѓубриво.

Sara Fashion компанија која освојува /08.11.2019

Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.

Нов ланец за обувки на Балканот /06.04.2022

Турскиот малопродажен синџир FLO планира четирикратно да го зголеми бројот на продавници со франшиза ширум светот до 2023 година. На мапата на франшизата се и земјите од овој регион.

Заработи на евтино кафе /29.10.2021

Cofix, ланецот на кафетерии со поволни цени, се појави на израелскиот пазар како сериозен конкурент на Starbucks. Денес, по постигнатите завидни резултати на постоечките пазари, имаат намера да го прошират својот бизнис низ цела Европа.

популарно во форумот