Тимот на Carwiz на WTM саемот во Лондон / Поврзувањето на знаењето, искуството и добрите соработници води кон добри резултати.
Понеделник
02.12.2019
Carwiz е rent-a-car франшизa од Хрватска која продолжува со ширењето на мрежата на неколку континенти. Ни откриваат како го создале франшизниот систем и што е потребно за освојување на светските пазари.
 

Carwiz на хрватскиот пазар има 13 подружници. Набргу по основањето, оваа rent-a-car компанија започна со ширење на мрежата и на странските пазари.  За само една година франшизниот модел на работење го преставија во Србија, Грција, Мароко, Литванија, Турција, Босна и Херцеговина, Сент Мартин на Карибите, Исланд, Ирска, Полска и Малта. Деновиве започна со работа и франшизната подружница на Флорида во САД:

Благодарение на годинешното учество на најголемиот светски саем за патувачка индустрија, WTM саемот во Лондон, анализите ни покажаа дека до крајот на годинава ќе пласираме пет нови франшизни партнерства, со што бројот на франшизи ќе порасне на вкупно 20. Во Лондон на WRM саемот, на светот самостпојно му се преставивме на уште поголем простор во однос на претходната година, а  одржавме и повеќе состаноци и преговори. Интересот за франшизниот модел на работење е голем и доаѓа од сите краишта на светот – вели Крешимир Добриловиќ, основачот и директор во компанијата Carwiz и додава дека се во тек преговорите за повеќе пазари, како Катар, Бугарија, Шпанија, Португалијам, Јордан.

Многумина се прашуваат како компанија која работи нешто повеќе од две години и доаѓа од мала земја успеала да влезе на толку светски пазари. Во Carwiz веруваат дека тоа е резултат на комплетниот пакет кој им го нудат на партнерите и клиентите. – Покрај силниот визуелен идентитет, имиџот во кој многу вложуваме и на кој особено внимаваме, сметаме дека на нашиот успех влијае секој дел од работењето. Нашиот слоган е „Создаваме искуства“ бидејќи сме повеќе од превозници од едно до друго место. Ние сме искуство, спомени, односно сето тоа што сме го доживеале на патувањата со најмилите и на што со насмевка се сеќаваме. Имиџот на брндот на кој особено внимаваме, препознатливата виолетова боја која ја истакнуваме, секојдневното давање поддршка и секојдневното работење во давањето услуги придонесува за успехот на Carwiz ren-a-car. Кога кон ова ќе се додаде знаењето и искуството, но и соработниците, тимот кој заедно се стреми кон иста цел, внимателно и секојдневно работење на постигнување на нашата цел, резултатите нема да изостанат – објаснува во разговорот за порталот Franchising, Крешимир Добриловиќ.

Во таквиот систем улогите јасно се поделени. Франшизните менаџери се задолжени за развивање на квалитетниот однос со партнерите, од првиот контакт до воспоставување на соработка. 

Тие им се поддршка и ментори на потенцијалните партнери, а едновремено ги водат и преговорите, им ги објаснуваат  условите, ги водат низ процесот се до потпишувањето на договорот. По потпишувањето, влегуваме во така наречената втора фаза во која, сега веќе партнери и соработници, франшизните менаџери ги воведуваат во програмите и им даваат секојдневна поддршка како ментори. Со поддршката во работењето им даваме и маркетиншка поддршка со насочување и советување за позиционирањето на брендот на пазарот преку брендирање на подружниците, автомобилите, изработката на материјалите и слично – објаснува тој. 

Како што вели, има многу работа. Задоволни се од досегашното функционирање. – Се разбира, простор за напредување има секогаш, но тоа повеќе се козметички измени. Во врска со работењето, секогаш се стремиме кон квалитет. Можеби и затоа тоа се малку подолги процеси за разлика од другите франшизи – додава Добриловиќ.

Вака разгранетата мрежа ја контролира тим составен главно од франшизни менаџери во соработка со директорите за маркетинг и продажба. – Нашиот однос не би го нарекле „контрола на франшизната мрежа“, туку ние сме нивни ментори и партнери. Особено ни е важен добриот однос со партнерите, па франшизните менаџери често прашуваат, ги посетуваат подружниците и партнерите, контролирајќи го квалитетот на брендот, дали се работи според воспоставените правила, ги подобруваат недостатоците доколку ги има, менторираат, преговараат и се грижат за нашиот квалитет.  Организационата поставеност го предвидува и менаџерот за квалитет (quality manager) кој се грижи  за  брендот, но примателите на франшиза главно комуницираат со него преку определениот франшизен менаџер. Нам ни е важно нашите партнери да знаат дека имаат некој на своја страна на кого можат да му се обратат во секој момент, што е особено важно во  почетната фаза од работење – истакнува Добриловиќ.

Во Carwiz велат дека секое франшизно работење има свои специфики и дека има предвизици со кои секојдневно се соочуваат. – Нашите предизвици често се однесуваат на законите и прописите во другите држави со што се соочуваат  и другите франшизи. Во тој случај, единствено што може да ви помогне се истражувањата, учењето, анализите, добрата подготовка и планирањето. За нас секој нов пазар е предизвик во однос на законската регулатива, но пред почетокот на преговорите и потпишувањето на спогодбата, го истражуваме предвидениот пазар за да бидеме подготвени за предизвиците кои не очекуваат. За сега работиме на европскиот, азискиот и афричкиот пазар кои многу се разликуваат, а најспецифичен е американскиот за кој интензивно се подготвуваме. Секојдневни предизвици во работењето се и културолошките разлики. Но, со секојдневни разговори со франшизните партнери се трудиме да се запознаеме со културата каде дејствуваме и да ги разбереме нивните навики и традиции. Самиот процес има предизвици, интересен е, и најдобро од се, многу едукативен –додава на крајот Добриловиќ.


Со добра подготовка до место на пазарот / „Пред да се започнат преговорите и да се потпише спогодбата за франшиза, го истражуваме пазарот за да бидеме подготвени за предизвиците кои не очекуваат.“
Весна Лапчиќ
Уредник

погледнете ги текстовите

Успехот не е илузија /22.05.2019

Иако приватните музеи на Балканот се вистинска реткост, „Музејот на илузии“ отворен пред три години во Загреб веднаш стана хит.

Идеа за работа во заштитата на телефонот /27.04.2019

Американската франшиза Mobile Outfitters, специјализирана за услуги за заштита и стилизирање на мобилните телефони со квалитетна фолија, веќе неколку години работи во Хрватска и Србија. Бараат приматели за франшизата и во Македонија.

LG Салон за перење /19.03.2019

Во ритамот на животните промени – помалку време, помал животен простор и големи сметки за струја, не е за изненадување кога новите бизнис концепти се издигнуваат, искористувајќи ја ваквата ситуација како поволна прилика која води кон основање нов бренд - сервис за перење.

Самопослужно перење, како и насекаде во светот /18.12.2018

Првата франшиза на LG Laundry Lounge е отворена во Србија, во населбата Белвил во Белград. Потенцијал за ширење на мрежата постои и во другите градови од Србија како и поширокиот регион.

најчитани

Храна и козметика од канабис- индустрија кој цвета! /05.12.2019

Cbweed е италијански произведувач и дистрибутер на производи на база на коноп, кој своето производство го шири преку франшиза и е заинтересиран продажната мрежа да ја развива низ Европа.

Франшиза по мерка, за оние со стил! /26.11.2019

Бугарскиот бренд Brutale кој се карактеризира со елегантни машки костуми шиени по мерка, тргнува во експанзија во Европа. Приматели на франшиза бараат и меѓу претприемачите од овој Македонија.

Што е тоа франшиза? /17.07.2018

Франшизинг е начин на кој сопствениот бизнис можете да го водите под добро познат бренд! Франшизингот го применуваат и некои од најпознатите светски брендови. Да објасниме што е франшизно работење…

Кога ќе се спојат пријатното и полезното /06.02.2019

Ивана Коприванац стана примател на Husse франшиза во пресуден момент во животот. Иако со досегашните резултати е задоволна, смета дека претприемачот секогаш мора да тежнее кон подобро.

Шанса за брз развој во областа на туризмот /29.11.2019

Кој пазар е „посакувана дестинација“ за развој на франшизна мрежа, кои се идеални партнери и колку треба да се инвестира во оваа туристичка франшиза, открива Нино Дубретиќ, ко-сопственик на Direct Booker.

популарно во форумот