Војна на пилешките сендвичи

McDonald's © / Chicken McGriddle и McChicken Biscuit. / Два вида на сендвичи со пилешко - директен одговор кон конкуренцијата?
Четврток
19.03.2020
McDonald’s одлучи во своите ресторани во Америка да понуди и два сендвичи со пилешко... Зошто ли е тоа толку значајно? Затоа што прашање е дали тоа би се случило доколку примателите на франшиза не направиле притисок, а сето предизвикано од заострената конкуренција.
 

Воведувањето на нови производи не е реткост. Напротив, синџирите за брза храна на два-три месеци нудат нешто ново, најчесто сезонски или ограничени понуди. За пилешките сендвичи на McDonald’s сепак има интересна приказна.

Битка за потрошувачи преку пилешко

Се започнува од конкуренцијата. Chick-fil-A можеби не е познат надвор од Америка, но се работи за бренд кој последниве години го движи исклучително конкурентниот пазар за брза храна во Америка.  Како што посочува и неговото име, познат е по специјалитетите од пилешко. Неверојатен и константен раст на продажба бележи од 2018 година и покрај тоа што сите негови ресторани се затворени во недела. Според продажбата, веќе ги надминал некои од неспоредливо поголемите и поискусни компании како KFC, Burger King и Wendy's, а можно е следните години да ја стаса, па и да ја надмине продажбата на McDonald's и Starbucks, двата синџири кои во моментов се пред него. 

Под брендот Chick-fil-A денеска работат 2400 ресторани. Бројката може да изгледа мала во однос со 13.900 единици на McDonald's на американскиот пазар. Меѓутоа, медиумите во Америка не го занемаруваат податокот дека Мек од 2017 година беше принуден да затвори 122 ресторани во Америка, а во меѓувреме Chick-fil-A отворил 175 единици. Во последните 12 години всушност Chick-fil-A го удвои бројот на ресторани. 

Брзиот раст на популарноста на Chick-fil-A го активираше алармот во речиси сите синџири за брза храна, не само меѓу брендовите кои нудат јадења од пилешко. Битката за потрошувачи станала поостра во 2019 кога и Popeyes кој е исто така популарен синџир, понудил своја, многу вкусна, верзија сендвич со пилешко. Се случило залихите пилешко планирани за двомесечната промотивна понуда, Popeyes да ги потроши само за две седмици. Побарувачката ги надминала сите очекувања. Резултатот бил одличен: во тој период Popeyes забележал приход од 65 милиони долари, а продажбата пораснала за 10 %.

Гласот на примателот на франшиза мора да се слушне

Примателите на франшизата на McDonald' не биле одушевени со развојот на настаните во Америка. Се чинело дека губат важен дел од пазарот и дека компанијата не реагира доволно брзо на моментната „битка“ помеѓу синџирите за брза храна која американските медиуми ја опишале како „војна за пилешки сендвич“. Иако  McDonald's во својата понуда има и оброци со пилешко, потрошувачите, па дури и примателите на франшиза сметале дека ваквите додатоци на менито не се ниту приближно до премиум понудата на конкурентниот синџир. Интерното истражување покажало дека дури 89% од примателите на франшиза сметаат дека Chick-fil-A преставува нејголема пречка за McDonald's .

Независната група на приматели на франшиза од McDonald's, National Owners Association уште  во текот на 2019  и се обратила на компанијата и барала воведување премиум производи од пилешко. Нивната настојчивост имала ефект дури кон крајот на јануари 2020 година. Тогаш на менито на сите  ресториани на McDonald's во Америка се најдоа два нови специјалитети - Chicken McGriddle и McChicken Biscuit. Попривлечни, покрцкави верзии на сендвичите со пилешко кои веќе се нуделе и го минале тестот во еден помал број ресторани на McDonald's.

Понудата на пилешки сендвичи  ќе биде временски ограничена. Каква оценка ќе дадат потрошувачите и дали примателите на франшизата на  McDonald's за тоа време ќе успеат  да профитираат од оброкот за кој се бореле, останува да се види...


Колку франшизни ресторани има McDonald's во САД? / Само на американскиот пазар работат повеќе од 13.900 ресторани. Дури 90 проценти од рестораните се во рацете на приматели на франшиза.
PROFIT system

погледнете ги текстовите

Sвездата од Јадранот на американскиот пазар /20.10.2020

Surf'n'Fries, познат по помфрит и оригинална амбалажа, влезе во еден од најпребирливите пазари – американскиот. Како се одвиваа подготовките и какви се реалните можности за развој, открива Андреја Чолак.

Добриот вкус на Steiku Haoss ресторан /10.10.2020

Синџирот семејни ресторани Steiku Haoss од Летонија планира да се прошири и на пазарите во светот. Франшизата е достапна и за претприемачите од регионов.

Достава на храна – предности и недостатоци /22.04.2020

Се повеќе угостители размислуваат за воведување на домашна достава како мерка со која би се намалиле последиците предизвикани од коронавирусот. Да ги разгледаме предностите и недостатоците на оваа стратегија.

За добра пица има добар пазар - Domino's се шири во регионот /04.03.2020

Domino's, најголемиот синџир на пицерии во светот, пролетва ќе ја добие првата франшизна подружница во Хрватска

Одличниот Surf’n’Fries е веќе во Белград. Дали наскоро го гледаме и во Скопје? /13.02.2020

Ланецот ресторани Surf’n’Fries, познат по помфритот, необичните сосови и оригиналната амбалажа, пристигна и во соседството. Првиот ресторан од овој франшизен ланец отворен е во Белград.

најчитани

За нов почеток – училиште за програмирање /15.10.2020

Какви очекувања може да имаат претприемачите од регионов кои ќе ја изберат франшизата на полското училиште за програмирање Coding Giants? Приказната на Иза Порадовска од Полска може да биде интересен пример

Храна и козметика од канабис - индустрија која "цути" /05.12.2019

Cbweed е италијански произведувач и дистрибутер на производи на база на коноп, кој своето производство го шири преку франшиза и е заинтересиран продажната мрежа да ја развива низ Европа.

Што е тоа франшиза? /17.07.2018

Франшизинг е начин на кој сопствениот бизнис можете да го водите под добро познат бренд! Франшизингот го применуваат и некои од најпознатите светски брендови. Да објасниме што е франшизно работење…

Бескрајна приказна /19.07.2018

Митко Андонов ја развива франшизата Jumping Clay во Македонија. Во нашиот разговор тој ни открива каде го гледа најголемиот потенцијал и кои се неговите приоритети во бизнисот.

Sara Fashion компанија која освојува /08.11.2019

Ѓорѓи Зорзиќ е меѓу првите кои се заинтересирале за добивање на франшизата на Sara Fashion. Пред точно 10 години отворил франшизна единица во Кавадарци. Ѓорѓи смета дека успехот си доаѓа сам по себе, но најважно од се е да се сака работата, така што неизмерно ќе се вложите во неа, а таа ќе возврати.

популарно во форумот